Khamis, 21 Mei 2015

SPERMA ANDA CUKUP SUBUR UNTUK HAMILKAN ISTERI?

kesuburan lelaki
sumber : salon.com

Berapa lama sperma hidup?
Jawapannya bergantung kepada beberapa faktor, yang paling penting dimana sperma berada. Di atas permukaan yang kering, seperti pakaian atau peralatan tempat tidur sperma mati pada masa air mani telah kering. Dalam air, seperti mandi hangat atau tab panas, sperma mungkin akan hidup lebih lama kerana mereka hidup di dalam panas, persekitaran basah. Di dalam tubuh wanita, sperma boleh hidup sehingga lima hari bergantung kepada keadaan. Jika anda mempunyai hubungan seks tanpa perlindungan walaupun beberapa hari sebelum pasangan anda ovulasi, ada kemungkinan akan hamil.

Berapa banyak sperma yang anda perlukan untuk mencapai kehamilan?
Ia mengambil masa hanya satu sperma untuk menyuburkan telur dan mencapai kehamilan, tetapi bagi setiap sperma yang mencapai dan menyuburkan telur, ada berjuta-juta yang tidak. Setiap ejakulasi purata mengandungi hampir 100 juta sperma; menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia, lelaki yang mempunyai kurang daripada 20 juta sperma setiap mililiter air mani mungkin berisiko untuk mengalami masalah ketidaksuburan.

kesuburan lelaki
11 ramuan herba tempatan dalam setiap kapsul herbal rimba untuk membantu atasi masalah kesuburan suami (kurang sperma/sperma kurang aktif)

Berminat, whatsapp ke 017-977 8592

Mengapa sperma banyak dikeluarkan jika ia hanya satu sperma sahaja untuk membuat anak? Bagi memenuhi telur menunggu, air mani mesti berjalan dari faraj ke tiub fallopio, satu perjalanan yang sukar bahawa beberapa sperma terus hidup. Bagi mereka yang melengkapkan perjalanan, penembusan telur adalah jauh dari satu perkara yang pasti. Telur dilindungi oleh lapisan tebal yang membuat persenyawaan sukar. Pakar percaya proses ini mungkin cara semulajadi untuk membenarkan hanya sperma yang paling sihat untuk menyuburkan telur, dengan itu menyediakan peluang terbaik untuk menghasilkan bayi yang sihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan