Isnin, 4 Mei 2015

Apa yang menyebabkan ketidaksuburan lelaki?

sumber : thrivehealth.co.uk

Apa yang menyebabkan ketidaksuburan lelaki?

Ketidaksuburan lelaki boleh disebabkan oleh masalah yang memberi kesan kepada pengeluaran sperma atau proses pengangkutan sperma. Dengan keputusan ujian perubatan, doktor yang berkenaan dapat mencari punca masalah.

Antara sebab-sebab ketidaksuburan lelaki:

Masalah pengeluaran sperma: Punca yang paling biasa ketidaksuburan lelaki adalah disebabkan oleh masalah dalam proses pengeluaran sperma dalam testis. Pengeluaran sperma yang rendah atau sperma yang dibuat tidak berfungsi dengan baik. Kira-kira dua pertiga daripada lelaki subur mempunyai masalah pengeluaran sperma.

Pengangkutan sperma tersumbat: tersumbat (sering dirujuk sebagai halangan) dalam tiub sperma dari testis ke zakar boleh menyebabkan kekurangan lengkap sperma dalam air mani ejakulasi.
Ini adalah sebab yang paling biasa kedua kemandulan lelaki dan memberi kesan kepada kira-kira satu dalam setiap lima lelaki tidak subur, termasuk orang-orang yang mempunyai vasectomy tetapi sekarang ingin mempunyai lebih ramai anak.

Antibodi sperma: Dalam beberapa lelaki, bahan-bahan dalam air mani dan / atau antibodi sperma darah yang dikenali sebagai boleh membangunkan yang boleh mengurangkan pergerakan sperma dan menghalang telur mengikat (di mana sperma melekat kepada telur) sebagaimana yang diperlukan untuk persenyawaan. Kira-kira satu dalam setiap 16 lelaki tidak subur mempunyai antibodi sperma.

Masalah seksual: Masalah dengan hubungan seks, seperti ereksi atau ejakulasi masalah, juga boleh berhenti dari pasangan hamil. Masalah seksual tidak penyebab biasa kemandulan.

Masalah hormon: Kadang-kadang kelenjar pituitari tidak menghantar pesanan hormon untuk testis. Hal ini boleh menyebabkan kedua-dua paras testosteron rendah dan kegagalan testis untuk menghasilkan sperma. 

Herbal Rimba dapat membantu atasi ejakulasi pramatang dan membantu atasi ketidaksuburan suami!

whatsapp ke 017-977 8592 utk kami bantu anda!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan